niedziela, 9 lipca 2017

Niedziela z obrazem (108)

Portrety nie należały do obrazów, które mnie szczególnie interesowały. W dostępnych źródłach (albumy, reprodukcje, pocztówki) nie stanowiły zbyt dużej części. Jednak od kilku lat, a dokładniej od poznania możliwości internetu, zaczęłam szukać portretów jako źródła ilustracji mody, strojów, biżuterii, mebli i wszelkich drobiazgów z urządzenia wnętrz. Ta codzienna historia bardzo mnie interesuje, więc chętnie oglądam te szczegóły nie będące głównym tematem obrazu... zachowane "przy okazji". I wcale nie muszą to być tylko obrazki z życia wyższych sfer... skromne, czy wręcz biedne wnętrza opowiadają równie ciekawą historię... a na pewno bardziej przejmującą, bo szczerą.  O sztucznych pozach bogatych dam nie zawsze można to powiedzieć.

Józef Simmler "Portret Emilii Włodkowskiej (1865)

Muzeum Narodowe w Warszawie

Jak już wspominałam na początku tego cyklu, nie mam ambicji omawiania, analizowania, czy też oceniania obrazów, które wstawiam. Nie mam do tego odpowiedniej wiedzy fachowej... po prostu tworzę swoją osobistą wirtualną galerię sztuki, gromadząc obrazy, by móc w każdej chwili do nich wrócić.
Czasami jednak udostępniam linki do stron omawiających twórczość malarza lub konkretny obraz (bez oceniania).
Na tej stronie można znaleźć nie tylko informacje o malarzu, ale także szersze omówienie detalu portretu ciekawego od strony kobiecej


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz