piątek, 20 maja 2016

"Fortepian" (1993)

Są filmy, do których nie mam ochoty wracać, chociaż doceniam ich wartość artystyczną...  filmy ze zbyt dużym (jak dla mnie) ładunkiem emocjonalnym... 
Obejrzałam właśnie po raz drugi "Fortepian" i wiem na pewno, że już więcej nie chcę. Sama jestem zbyt zmęczona życiowymi złymi emocjami, żeby powracać do tej filmowej rzeczywistości taplającej się w błocie - dosłownie i w przenośni... mimo muzyki, przemawiającej zamiast głównej bohaterki.

Natomiast chętnie przeczytałabym książkę (chociaż została napisana po filmie), jeśli trafi się w bibliotece.


"Akcja filmu rozgrywa się w połowie XIX wieku. Ada, młoda, niezamożna panna z dzieckiem, opuszcza rodzinną Anglię. Wyrusza wraz z dziewięcioletnią córeczką Florą do nowozelandzkiego buszu, taszcząc ze sobą tytułowy instrument. Kobieta ma się spotkać z mężem, którego nigdy przedtem nie widziała, ponieważ ślub został zawarty na odległość. Ada jest niemową od szóstego roku życia. Swoje uczucia wyraża za pomocą gestów, spojrzeń, a także - muzyki." - Filmweb 

4 komentarze:

  1. I ja chętnie bym przeczytała książkę. Film oglądałam, ale nie wiem czy cały, bo nie zawsze mi się to udaje przy mężu zrobić. Ale mam kilka obejrzanych na komputerze i też myślę coś może zbiorowo o nich napisać, przynajmniej o tych wartych obejrzenia.

    Dobrego wolnego od pracy zawodowej czasu życzę Ci Elu...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam tak długa listę filmów, o których chciałabym wspomnieć, że nie widzę tego w praktyce - po prostu życia mi nie wystarczy na te wszystkie plany blogowe (inne tematy też się proszą).

    Pisząc o obowiązkach miałam na myśli sprawy prywatne, na szczęście zawodowe już mnie nie obchodzą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widać,że w tym samym czasie oglądamy to samo :)) Znowu telepatia ? :)))

    A wracając do tematu : ja tam lubię ten film i z przyjemnością go znowu obejrzałam. Książkę czytałam i mi się podobała. Dobrze się ją czyta .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jaka miła telepatia :)

      Na książkę muszę się zaczaić w bibliotece.

      Usuń