piątek, 15 kwietnia 2016

"Tajemnice początków Polski. Krzyż i korona" (2016)

Od dawna interesujemy się (ja i mój mąż) naszą najdawniejszą historią i cieszy fakt, że pojawia się coraz więcej publikacji na ten temat.
Wśród programów, dyskusji i emitowanych filmów, związanych z tematyką chrztu Polski - ten film jest jedną z najnowszych produkcji. 
Emisja w TVP Historia w sobotę, 16 kwietnia, godz. 21. 
Powtórki: poniedziałek 18 i wtorek 19 - w  TVP1



"Historia długiej drogi chrystianizacji państwa pierwszych Piastów. Dokumentaliści, w oparciu o najnowsze ustalenia naukowców, przedstawiają przemianę państwa, które porzuciło wierzenia pogańskie, by dołączyć do wspólnoty krajów chrześcijańskich. Prezentowane są m.in. szczegóły chrztu Mieszka I i jego najbliższego otoczenia nad Jeziorem Lednickim, a także koronacji Bolesława Chrobrego w katedrze gnieźnieńskiej w 1025 roku. Obok wiadomości funkcjonujących w powszechnym obiegu pojawią się nowe, nieznane jeszcze szerzej hipotezy i interpretacje związane z okolicznościami narodzin polskiej państwowości". - źródło

4 komentarze:

  1. Dzięki Elu za tę informację. Ja nie sprawdzam co jest w programie i oglądamy zazwyczaj to na co wpadniemy a nas zaciekawi.
    Teraz będę o tym serialu pamiętać.

    Dobrej końcówki tygodnia Elu życzę. Ja za chwilę zniknę do końca soboty, bo przejmujemy z mężem opiekę nad jego mamą.
    Coraz mniej mam czasu na tworzenie postów stąd tylko je markuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ech, jak jak czytam - to nie serial tylko film.

      Usuń
    2. Aniu :) - ja też ostatnio nie mam czasu na sprawdzanie programu z wyprzedzeniem. Informację to tym filmie usłyszałam wczoraj w dyskusji na żywo, właśnie w TVP Historia.

      I podobnie ja Ty mam niewiele czasu na blogowanie (z podobnych przyczyn).
      Wszystkiego dobrego :)

      Usuń
    3. miało być "podobnie jak"

      Usuń