wtorek, 8 marca 2016

Dzień z obrazem (62)

Sleńdziński Ludomir "Portret artystki Danuty Wyrwicz-Wichrowskiej" (1934)


Zamiast niedzielnego obrazu jest wtorkowy - na Dzień Kobiet.

Nie szukałam do dzisiejszego wpisu zbyt długo... postanowiłam zdać się na przypadek i uwzględnić pierwszy portret kobiety, na który natrafię w czasie codziennych wędrówek internetowych.
I trafił się ten obraz, a z nim dwa nazwiska zupełnie nic mi nie mówiące.
Wypada nadrobić braki... znaleźć choć kilka informacji, szczególnie o kobiecie z obrazu.

Modelka - Najbardziej wiarygodnym źródłem internetowym wydaje się być Encyklopedia Teatru Polskiego, w której korzystano między innymi ze "Słownika Biograficznego Teatru Polskiego 1900-1980" wyd. PWN

 Malarz - Życie i twórczość

Ciekawe losy obojga ... szczególnie  ich związki z przedwojennym Wilnem.

2 komentarze:

  1. Internet pozwala poznawać wciąż coś nowego...wystarczy poklikać....
    Piękno i elegancja lat 30-tych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lata dwudzieste, lata trzydzieste... - moje ulubione :)

      Usuń