niedziela, 21 lutego 2016

Niedziela z obrazem (60)

W Międzynarodowym Dniu Języka Ojczystego aż się prosi wstawienie obrazu czytającej/piszącej kobiety, albo pokoju pełnego książek od podłogi do sufitu... ja jednak pomyślałam o innym połączeniu literatury z obrazem, czyli o ilustracjach do książek. 
Wydaje się, że czas książki dla dorosłego czytelnika, ilustrowanej pracami wybitnych polskich malarzy i rysowników, to niestety czas miniony. Pozostają jako pamiątka w dawniejszych wydaniach, w seriach pocztówek nawiązujących tematycznie do konkretnych powieści te charakterystyczne, rozpoznawalne  kreski mistrzów.

Miałam dziś spory dylemat co wybrać, a jednocześnie dużo przyjemności w przeglądaniu tego polskiego dorobku ilustratorskiego. 
Wybrałam jednak nie pliki obrazkowe z internetu, a książkę dla młodego czytelnika, którą mam w swoich zbiorach. O samej książce napiszę innym razem, a dziś w roli głównej ilustracja w jakże dobrze znanej starszym czytelnikom kresce Antoniego Uniechowskiego.


 
 




















Oczywiście tytuł wybrany celowo - to "książka o książce", przyjacielu na zawsze...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz