niedziela, 31 stycznia 2016

Niedziela z obrazem(57)

Jean-Etienne Liotard  "The Chocolate Girl" (1744)


Wybrałam do dzisiejszego wpisu obraz uznawany za najsłynniejszy w dorobku Liotarda.

Obraz jest pierwowzorem "Czekoladziarki" (autorstwa nieznanego pastelisty), będącej jednym z hitów (jak napisali sami organizatorzy) kończącej się właśnie wystawy Mistrzowie pastelu. Od Marteau do Witkacego

"Wystawa jest prezentacją pastelu – techniki bardzo atrakcyjnej wizualnie, ujawniającej raz swe oblicze malarskie, a raz rysunkowe. Na ekspozycji pokazanych jest blisko 250 pasteli z kolekcji Muzeum Narodowego w Warszawie, które – z uwagi na swą delikatność i wrażliwość na uszkodzenia mechaniczne – nie są wypożyczane, ani też na co dzień eksponowane. Ta unikatowa, trwająca tylko trzy miesiące, wystawa czasowa jest pierwszą w Polsce tak szeroką prezentacją dzieł pastelowych, a zarazem wyjątkową okazją do zapoznania się ze studyjnymi zbiorami Muzeum Narodowego w Warszawie."

Tym razem nie obejrzałam wystawy w Muzeum, ale na szczęście mogę "obejrzeć" wystawiane obrazy drogą wirtualną. Skoro nie dane mi było bezpośrednie obcowanie ze sztuką, mam możliwość spokojnego delektowania się dziełami w wybranym przeze mnie czasie.
To inna korzyść... może nawet większa.. (tak się pocieszam, chociaż wolałabym "na żywo").

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz