środa, 26 sierpnia 2015

"Siódmy pokój" (1996)


Film biograficzny, poświęcony Edycie Stein, w reżyserii Marty Meszaros.
To zupełnie inny rodzaj filmu, niż "Faustyna",chociaż dotyka podobnej tematyki...
To dziwny film, chociaż nic w nim nie powinno dziwić, gdy znamy osobę reżyserki...
To obraz dla niej charakterystyczny (chociażby biorąc pod uwagę oczywisty jak zawsze udział Jana Nowickiego)... a właściwie to film-impresja... film-teatr... sekwencja dziwnych obrazów.
Nie poznamy na jego podstawie życiorysu... nic tu nie jest powiedziane "w porządku chronologicznym".

Przyznaję, że dopiero po obejrzeniu filmu sięgnęłam do źródeł szukając bliższych informacji o niezwykłym życiu niezwykłej kobiety.  Oczywiście miałam pewną ogólną wiedzę, ale tylko ogólną.
Więcej można dowiedzieć się na przykład z tej "Biografii Edyty Stein w telegraficznym skrócie"





3 komentarze:

  1. Nie widziałam tego filmu a nazwisko Meszaros oczywiście jest mi znane nie tylko ze związku z Nowickim.
    Chyba oglądałam jakiś jej film ...muszę przejrzeć sobie jej filmografię, ale tego o Edycie Stein nie.
    A chętnie bym go obejrzała.....może będzie online.
    Ostatnio coraz chętniej znów oglądami filmy, ale nie takie jakie można zobaczyć w telewizji. Dobrze, że w sieci można oglądać...i tu też mi lista zaczyna rosnąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - ja jednak korzystam głównie z telewizji, chociaż ostatnio zaczęłam też trochę szukać w internecie.
      Ten film był emitowany na kanale TVP Kultura i trafiłam na niego przypadkowo. Kiedyś systematycznie czytałam programy i wyszukiwałam filmy do obejrzenia, teraz chyba muszę się zmobilizować i do tego wrócić, bo uciekają mi ciekawe tytuły.

      Usuń
    2. Wrzesień zapowiada się mi bez internetu, może i w przeważającej części a ponieważ będę poza domem to będę mogła korzystać z TV Kultura. Może będzie coś ciekawego.

      Usuń