niedziela, 26 kwietnia 2015

Niedziela z obrazem (28)

Lubię wracać do tych znanych miejsc i sławnych zabytków, które kiedyś widziałam... w których byłam... i raczej już nigdy więcej tam nie wrócę (w przypadku miejsc daleko za granicą Polski)
To dla mnie największa zaleta internetu, że mogę zobaczyć zdjęcia i filmy, czyli podróżować  małym kosztem nie ruszając się z domu.

Szukam tych miejsc także na obrazach...

 Aleksander Gierymski "Wnętrze bazyliki św. Marka w Wenecji" (1899)

źródło

Wybrałam ten obraz i zaplanowałam wpis z konkretną datą nie spodziewając się, że właśnie dziś będę w Warszawie i zobaczę obraz w oryginale "na żywo".
Naprawdę... zbieżność wydarzeń ciągle zaskakuje... 

W oryginale obraz wydaje się ciemniejszy - wnętrze mroczne, z niewielką ilością dobrze widocznych szczegółów.  Ma to jednak swój klimat i  obraz przyciąga wzrok... chce się go dłużej oglądać.
Zdjęcia powodują większe rozjaśnienia całości. 
Oczywiście wszystkie zdjęcia z muzealnych wnętrz są zrobione bez użycia lampy, więc to takie amatorskie "szarzyny".


O muzealnej wyprawie w następnym poście.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz