sobota, 21 marca 2015

Światowy Dzień Poezji

                                                                                                   KROKUSY

                                                                                                Krokusy wyskakują z ziemi
                                                                                                jak wiolinowe nuty,
                                                                                                a panny się chylą nad niemi
                                                                                                i z nut układają bukiet.
      
                                                                                                      z tomiku "Pocałunki" (1926)

Maria Pawlikowska-Jasnorzewska, "Wybór poezji", Ossolineum, 1972



Pierwszy tegoroczny krokusik w ogrodzie (na razie samotny).

9 komentarzy:

  1. Śliczne zdjęcie i cudny wiersz...mnie się też spodobał.
    Załączam Elu pozdrowienia już całkowicie wiosenne i życzę radości wiosennej.

    OdpowiedzUsuń
  2. I ja dzisiaj "Pocałunek" wykorzystałam. Biegną nam myśli jednotorowo. Cieszę się wiosną. Piękny dzień dzisiaj :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam wcześniej i czytałam oczywiście.
      Ale zawsze mam problem z Twoimi listami - nie wiem, czy wypada się wtrącać z komentarzami (gdy czytałam nie było jeszcze komentarzy). Te listy do przyjaciela wydają mi się takim tekstem, do którego nie powinno się włazić i wtrącać swoje "trzy grosze".

      Usuń
    2. Elu! Nie mam prywaty na blogu;) Przyjaciel jest fikcyjny, a forma to literackie wprawki. Naprawdę tak to z zewnątrz wygląda? Czasem w poście nie mam jak czegoś powiedzieć, więc tłumaczę "przyjacielowi". W moim wyobrażeniu to narodowiec, ale wymagający teoretycznej podpórki, którą planuję go obdarzyć. Ech, dziewczyny wy moje;) W głowie mam ułożone jak trzeba, a z mężem jestem już prawie 40 lat:) No uśmiechnęłam się niedzielnym porankiem. Pozdrawiam...

      Usuń
    3. Ja wiem, że przyjaciel fikcyjny i że to wprawki - przecież czytam na bieżąco i wydaje mi się, że ze zrozumieniem :)
      Właśnie dlatego, że są to literackie teksty nie chciałam komentować i psuć całości. Jak wyglądałyby kolejne odcinki "Lalki" drukowane w "Kurierze..", gdyby czytelnicy mieli możliwość dodawania komentarzy pod tekstem? Już widzę wypowiedzi takiej paniusi - pisze kobiecina coś w stylu "Panie Rzecki! wstydź się Pan wypisywać takiego nieprzyzwoitości!" w odpowiedzi na wpis o tym, jak to kobiety polują na biednego Stacha.

      A prywatnie - też nie wybrałabym tamtego wiersza Poetki, bo szczęśliwy staż z mężem mam taki sam jak Twój.
      I cieszę się, ze mogłam dostarczyć powodu do uśmiechu.
      Pozdrawiam ciepło (bo u mnie zima chwilowo wróciła) :)

      Usuń
  3. Piękne są te pierwsze wiosenne kwiaty, jeszcze nieśmiałe, ledwo przebudzone. Dziękuję za przypomnienie tego uroczego wiersza Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej, jest w nim prawdziwa wiosenna lekkość.

    OdpowiedzUsuń
  4. Maria Pawlikowska-Jasnorzewska to moja ulubiona poetka, zawsze na pierwszym miejscu :)

    OdpowiedzUsuń