niedziela, 6 lipca 2014

Niedziela z obrazem (7)

Leonardo da Vinci "Dama z gronostajem" (ok.1489-90)


To kolejny obraz, który pamiętam ze ściany domu rodzinnego "od zawsze", od najdawniejszego dzieciństwa.
Oczywiście dopiero w pewnym momencie (gdy chodziłam już do szkoły), dowiedziałam się, że jest to reprodukcja dzieła słynnego malarza. Teraz już nie jestem w stanie przypomnieć sobie, jak odbierałam wcześniej ten obrazek.
On po prostu w moim dziecięcym postrzeganiu świata zawsze był... czasami stawałam na wprost niego i przyglądałam się szczegółom... i wtedy był  i dziś także jest to dla mnie obraz "Dama z łasiczką". Jakoś ten gronostaj nie przebił się do mojej pamięci na stałe...

W 2004 roku miał swoją premierę film "Vinci" w reżyserii Juliusza Machulskiego.
Film zakwalifikowany jako komedia sensacyjna, opowiada o akcji kradzieży obrazu. Lubię filmy Machulskiego (najbardziej te pierwsze), widziałam wszystkie, ale ten nie jest dla mnie komedią. Tym razem moje odczucia zupełnie rozminęły się z zachwytami innych (nawet w najbliższej rodzinie).
Nie śmieszyła mnie ani całość filmu, ani niektóre kreacje aktorskie - szczególnie wiecznie ponury Robert Więckiewicz. A fabuła jest tak przekombinowana, że też mogłabym podpisać się pod pytaniem zadanym na stronie FILMWEB  - "kto w końcu został z oryginalnym obrazem?"... oczywiście biorąc rzecz na rozum wiadomo...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz