niedziela, 8 czerwca 2014

Niedziela z obrazem (3)

Василий Владимирович Пукирев "Неравный брак"


Na reprodukcję tego obrazu patrzyłam często w czasie gdy jest się szczególnie wrażliwym na uczucia...
Byłam nastolatką... i wielokrotnie zatrzymywałam się przy stojącej za szybą regału pocztówce... przyciągała wzrok nie tylko swoim realizmem, prawie fotograficzną dokładnością oddania realiów, ale także dużym ładunkiem emocji...
Obraz mocno oddziaływał na moją wyobraźnię i od początku miałam własną wymyśloną historię wyczytaną z niego - Młodziutka panna młoda, zmuszona wbrew swojej woli do małżeństwa z obleśnym starcem i stojący za nią młody, przystojny mężczyzna, będący niewątpliwie jej ukochanym.

Historię tego obrazu można przeczytać m.in. na tej stronie  - uprzedzam, że to wersja w języku rosyjskim.
Chociaż jak się okazuje można sobie poradzić z tekstem, jeśli mieliśmy w szkole do kontakt z językiem obcym (nawet sporo dziesięcioleci temu). Przekonałam się na własnym przykładzie, że jak mówi przysłowie "nauka nie idzie w las" i mimo braku chęci do nauki rosyjskiego, po tylu latach biernego przyswajania jednak coś w pamięci zostało.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz