wtorek, 7 stycznia 2014

Odczytanie "Faraona" Prusa na nowo

Po wczorajszych telewizyjnych informacjach o dokonaniach polskich archeologów w Egipcie i bliskości ich wielkiego sukcesu - tutaj więcej na ten temat, dzisiaj z uwagą wysłuchałam rozmowy z profesorem Niwińskim w radio.


Moje zainteresowanie bieżącą archeologią jest niewielkie, ale ten temat wydał mi szczególnie interesujący ze względów literackich. Otóż profesor zapowiedział wydanie książki związanej z powieścią "Faraon", które będzie opatrzone wyjaśnieniami i tekstami uzupełniającymi. Wydawnictwo ma być dostępne w maju na Targach Książki.

Przyznaję, że chyba jednak zbyt mało przyłożyłam się do słuchania, bo jakoś nie do końca zrozumiałam najważniejszą informację.
A może pan profesor podał ją zbyt ogólnikowo.
Nie wiem, kto będzie/jest wydawcą i jakie to ma być wydanie  -  czy to sama powieść z przypisami, czy książka o powieści. Nawet spokojna rozmowa w radio ma jednak swoje tempo i nie zawsze da się zapamiętać całość dokładnie (szczególnie w trakcie czynności kuchennych). Ale niezależnie od tego chętnie zapoznałabym się z takim wydaniem.

10 komentarzy:

  1. Kiedyś lubiłam czytać książki związane ze znaleziskami archeologicznymi. Pasjonowało mnie to.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czasami oglądam programy związane z tą tematyką, gorzej z książkami.

      Usuń
  2. Polscy archeolodzy i paleontolodzy uważani są za jednych z najlepszych na świecie. Cieszę się, że odnieśli kolejny już sukces. Mam nadzieję, że książka profesora Nizińskiego jak tylko się ukaże, natychmiast odniesie sukces.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa, jaka to będzie książka.

      Usuń
  3. "Faraon" to jedna z moich ulubionych powieści, niesamowicie mnie zachwyciła na studiach - podobała mi się bardziej niż "Lalka". Tak że szkoda, że nie usłyszałaś dokładnie, o co chodzi ;) A swoją drogą w liceum chciałam być archeologiem, i to całkiem na poważnie. Odwiodła mnie od tego pomysłu rodzina, twierdzili, że tylko na filmach i w książkach wyjeżdża się na wykopaliska do Egiptu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem zła na siebie, że akurat w ważnym momencie zgubiłam wątek, albo ogarnęła mnie pomroczność jasna.
      A argument rodziny nie do końca był zgodny z prawdą - a prace profesora Michałowskiego? Nie był chyba w Egipcie sam.:)

      Usuń
    2. No właśnie, za łatwo odpuściłam :) Ale filologia polska to też był dobry wybór :)

      Usuń
    3. Potwierdzam :) - z własnego doświadczenia. Chociaż nie same studia okazały się moim największym życiowym sukcesem, ale korzyści prywatne.

      Usuń
  4. Czy to ta audycja? http://www.polskieradio.pl/23/266/Artykul/1018762,Bedzie-sensacja-Polscy-archeolodzy-o-krok-od-odkrycia-na-miare-grobu-Tutenchamona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam możliwości odsłuchania teraz tej audycji, być może tam coś też jest na temat książki. Ja słuchałam w radio Tok FM, w wolnej chwili podejmę kroki detektywistyczne i poszukam w archiwum.

      Usuń