poniedziałek, 7 października 2013

Nie będzie już kolejnej nowości - odeszła Joanna Chmielewska



Mam prawie wszystkie Jej książki...
poznałam ten specyficzny język i fantastyczne poczucie humoru prawie 40 lat temu i od tamtej pierwszej lektury pozostałam wierną czytelniczką...
Mogę powiedzieć, że całe życie z Chmielewską... dokładniej mówiąc dorosłe życie czytelnicze.
Chociaż do ostatnich powieści mam pewne zastrzeżenia, o których zawsze mówiłam i pisałam szczerze, to niezmiennie pozostaję w gronie fanów wszystkiego chmielewskiego.

8 komentarzy:

  1. Z pewnością wśród czytanych przeze mnie książek musiały być również pierwsze Joanny Chmielewskiej, gdyż nazwisko jest mi znane od lat, ale fanką jej nie byłam być może dlatego, że kryminały nigdy nie były przeze mnie czytane namiętnie. Raczej okazjonalnie. I tak jest do dzisiaj, ale zdobyłam w konkursie jej książkę więc ja przeczytam.

    Odchodzą pomału dinozaury pióra, sceny, muzyki, piosenki. Starzejemy się i my.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszystkie powieści Chmielewskiej to klasyczne kryminały, a nawet te, gdzie "trup ściele się gęsto" są bardziej komediowo-obyczajowo-satyryczne.
      A ciekawa jestem, którą zdobyłaś w konkursie? Co prawda czytam regularnie wszystkie Twoje wpisy, ale jakoś nie zapamiętałam.

      Usuń
    2. Może mnie zachęci do jej twórczości.

      Usuń
    3. Do zachęcenia jednak byłaby lepsza, któraś z tych pierwszych powieści. Chociaż przy "Depozycie" można się też trochę pośmiać

      Usuń
    4. Ja nieodmiennie mam wrażenie, że ja czytałam w odległej przeszłości. Musiałabym jednak książkę wziąć w rękę i zacząć czytać. Pamięć wówczas może by mi powróciła. Tak często bywa. Biorę jako coś nieczytanego a tu się okazuje, że znam.

      Usuń
  2. Wychowałam się na jej książkach, mam wszystkie i wracam do nich często. Teraz znowu na tapecie Wszystko czerwone i Podejrzani:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Wszystko czerwone" i "Wszyscy jesteśmy podejrzan" to klasyka sama w sobie. Nasze domowe egzemplarze są kompletnie zaczytane.

      Usuń